هشت نکته برای صرفه جویی در مصرف گاز

در سال های اخیر به علت افزایش قیمت سوخت، صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص در منازل و خانه ها به مسئله ی خیلی مهمی تبدیل شده است. مصرف بیش از اندازه ی انرژی و فعالیت بیش از حد کارخانجات و نیروگاه ها یکی از مهم ترین دلایل گرم شدن کره ی زمین در چند دهه ی اخیر بوده است. صرفه جویی نه تنها به وضعیت مالی شما کمک خواهد کرد و باعث کاهش هزینه های شما در طول سال خواهد شد، بلکه تاثیر مثبتی روی محیط زیست اطرافمان نیز خواهد گذاشت.

با گرم تر شدن کره ی زمین و تبدیل شدن تغییرات آب و هوایی به یک تهدید واقعی، تلاش برای کاهش مصرف انرژی و کاهش اتلاف انرژی در خانه و ادارات اهمیت روزافزونی یافته است. با کمی تغییر در خانه و محل کار می توانید تاثیری مثبت در کاهش آلودگی و گرم شدن هوا و کاهش مصرف انرژی در جامعه داشته باشید.

در مطلب امروز سعی داریم به شما هشت اقدام ساده را معرفی کنیم که از طریق آنها بتوانید از هدر رفتن انرژِی در فصل سرما جلوگیری کنید:

1-در طول روز پرده های خود را باز کنید تا نور خورشید وارد شود تا از این گرمای رایگان استفاده کنید. وقتی هوا تاریک شد ، پرده های خود را ببندید و گرما را در اتاق های شما حفظ می کنند.

2-شاید داشتن صندلی مورد علاقه خود در مقابل رادیاتور احساس خوبی داشته باشد ، اما گرما را جذب می کند با دور كردن آن از رادیاتور ، هوای گرم می تواند آزادانه گردش می کند.

3-با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می توانید در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی کنید.

4-خروجی کانال های کولر را از داخل با پوششهای به حدکافی ضخیم بپوشانید.

5-درز همه پنجره ها را با درزگیر بپوشانید.

6- اگر اتاق سردی دارید که داخل آن بخاری یا هیچ وسیله گرمازایی روشن نیست، باید در طول زمستان در آن را ببندید.

7-در هنگام خرید بخاری به استاندارد بودن بخاری و متناسب بودن اندازه بخاری با اندازه خانه توجه کنید.

8-در آشپزی سعی کنید که ظروف بزرگ را روی شعله های بزرگ و ظروف کوچک را روی شعله های کوچک بگذارید.