تعرفه افزایش قیمت آب و برق در سال 1399

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در سخنانی در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۹ توضیحاتی را ارائه داد. گفته می شود که وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد قیمت آب و برق در سال جاری عنوان کرده که از دو سال پیش، افزایش سالانه قیمت این دو نهاده ۷ درصد بوده است. همچنین وی به این نکته اشاره کرده که به کسانی که در مصرف این دو صرفه جویی کنند جایزه بیشتری داده خواهد شد. وی اعلام کرده که در سال گذشته به صنایعی که با کاهش مصرف خود سهم بزرگی در کاهش خاموشی ها داشتند بیش از ۲۰۰ میلیارد تومن پاداش کاهش مبلغ قبض داده شده و این عدد برای مصرف خانگی حدود ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت آب و برق هنوز هم مشمول یارانه می شود، اعلام کرد که امسال نیز افزایش قیمت این دو بیش از ۷ درصد نخواهد بود. البته اردکانیان تایید کرد که این افزایش تنها برای خانوارهایی است که الگوی مصرف را رعایت کنند و افزایش قیمت برای مصرف کنندگانی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف داشته باشند با توجه به مصوبه هیئت وزیران، ۱۶ درصد خواهد بود تا مصرف کنندگان ترغیب شوند که مصرف بهینه تری داشته باشند. او در ادامه سخنانش اذعان داشت که بیش از ۷۰ درصد مصرف کنندگان این الگوی تعیین شده را رعایت می کنند و بیش از عدد تعیین شده افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت.

وی در مورد ادعای جریمه مصرف کنندگان پرمصرف چنین گفت: «بنابراین افزایش ما بیش از ۷ درصد نیست درحالی که همانطور که می‌دانید کل قیمت اّب و برق یک قیمت یارانه‌ای است، اما متقابلا کسانی هم که به هردلیل مصارفی بیش از الگوی مصرف دارند براساس مصوبه هیئت وزیران از ۲ سال پیش که تغییری نکرده ۱۶ درصد افزایش است و این ۱۶ درصد نه با هدف درآمد بلکه با هدف اینکه این نوع مصرف‌کننده را تشویق کنیم به‌سمت خوب‌مصرف‌ها.».

پ . ن سبزپردازی:

با توجه به اینکه کاربران پر مصرف با 16 درصد افزایش قیمت روبرو می‌شوند و کم مصرف 7 درصد، می‌توانید روی مدیریت مصرف انرژی سبزپرداز حساب باز کنید !