بیمه مسئولیت مدیر یا هیئت مدیره ساختمان

اگر در ساختمان مسئولیت دارید یعنی یا مدیر هستید یا عضو هیئت مدیره حتما گاهی اوقات با خود فکر کرده اید که اگر برای نظافت چی یا سرایدار اتفاقی بیفتد تکلیف چیست؟ اگر سنگ یا آجری از نمای ساختمان پرتاب شود و بر سر یک عابر پیاده بیفتد تکلیف چیست؟ اگر برای تعمیرکار تاسیسات یا آسانسور یا باغبان حادثه ای پیش بیاید چه باید کرد ؟ اگر تردد کننده در حین استفاده از آسانسور دچار حادثه شود مسئول چه کسی است ؟ پاسخ تمام این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در بیمه مسئولیت مدنی مدیر ساختمان بیمه دیده شده است .

و اما بیمه مسئولیت مدنی مدیر ساختمان چیست؟

 عبارت است از بیمه مسئولیت مدیر ساختمان در قبال ساکنین ، اشخاص ثالث و مشاعات ساختمان ، بدین معنی که چنانچه در نتیجه قصور و سهل انگاری  مدیر ساختمان خسارت جانی و مالی به ساکنین ، اشخاص ثالث و مشاعات وارد شود و منشاء این خسارت ناشی از مشاعات ساختمان باشد ، شرکت بیمه پس از احراز مسئولیت مدیر ساختمان و در صورت نیاز مطابق رای محاکم قضایی نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌نماید.

 خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت مدیر ساختمان:

مسئولیت بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث، ساکنین و مشاعات ساختمان مطابق شرایط و تعهدات بیمه نامه
صدمات جانی و مالی وارده به شخص بیمه گذار در اثر خطرات موضوع بیمه نامه و در محل مورد بیمه ، بر اساس شرایط بیمه نامه (حوادث)
خسارت جانی وارده به شخص سرایدار ، نظافتچی ، سرویس کار ، تعمیرکار و باغبان برای همه موارد در بخش های مشاعات ساختمان و در اثر خطرات موضوع مورد بیمه  نامه
خسارت جانی وارده به ساکنین و اشخاص ثالث ناشی از استفاده از آسانسور و یا پله برقی