مروری بر مدیریت ساختمان

کاربران گرامی سبزپرداز در این پست قصد داریم منو پیشخوان در مدیریت ساختمان را به صورت ویژه خدمتتان شرح دهیم تا مدیران ساختمان بتوانند با اپلیکیشن سبزپرداز ارتباط بهتری برقرار کنند.

بعد از آنکه مدیر، ساختمان خود را معرفی می کند درون منوی کشویی اپلیکیشن سبزپرداز قسمتی اضافه می‌گردد به نام مدیریت ساختمان این مورد گزینه‌هایی زیرمجموعه دارد و اولین گزینه آن پیشخوان می‌باشد که عملا اصلی‌ترین قسمت جهت مدیریت ساختمان و چکیده‌ای از تمام گزینه‌های پنل مدیریتی ساختمان در اپلیکیشن سبزپرداز می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

– صندوق:

بعد از ورود به این قسمت اولین موردی که قابل مشاهده می باشد صندوق است که از این قسمت می توان موجودی صندوق را وارد نمود وهمچنین دریافتی از واحد ها (نقدی)، پرداختی های مدیر جهت امور ساختمان و گزارش های مالی ساختمان در بازه های مورد نیاز را مشاهده نمود

– واحدها:

اگر قبلا واحد های ساختمان را تعریف نکرده اید از این طریق می توانید واحد ها را معرفی کنید گزینه هایی که در اختیار مدیر می باشد واحد های جدید و لیست واحد ها می باشد، همانطور که از اسم آن مشخص است با زدن گزینه واحد جدید به صفحه ای دیگر منتقل خواهید شد که با وارد کردن شماره واحد، نوع مستاجر یا مالک، شماره موبایل ساکن، نام ساکن، نوع اعتبار و… می توانید واحد های زیر مجموعه ساختمان خود را یک به یک تعریف کنید و در صفحه ای دیگر به نام لیست واحد ها آنها را مدیریت نمایید.

– دریافتی از واحد‌ها:

این گزینه هم نیز واضح و مشخص دریافتی های مدیر از اعضای ساختمان یا واحد ها را نشان می دهد که اگر فاکتورها به صورت الکترونیکی (درون اپلیکیشن) برای واحد ها ارسال گردد ابتدا در انتظار تایید می ماند و فاکتور تا زمان تعیین تکلیف در همانجا می ماند و اینجا دو حالت پیش می آید اگر واحد ها آن را پرداخت کنند به لیست پرداخت شده می رود اگر هم که پرداخت نکنند و از موعد مقرر برای پرداخت آن بگذرد و توسط واحد پرداخت نشود به لیست پرداخت نشده انتقال پیدا می کند. با این قابلیت مدیر ساختمان به راحتی می تواند دخل و خرج ساختمان را مدیریت نماید، اما امکان دیگری که سبزپرداز در نظر گرفته است این است که بعضی از واحد ها ترجیح می دهند پول را به صورت دستی به مدیر ساختمان تحویل دهند در این حالت هم نیز مدیر می تواند با زدن گزینه دریافتی جدید اطلاعات پرداخت واحد ها را به صورت کاملا دستی وارد نماید.

– شارژ ثابت:

شارژ ثابت مبلغی است که واحد ها هر ماه به صورت ثابت به صندوق ساختمان پرداخت می نمایند، این قسمت نیز به این شکل تکمیل می گردد که مبلغ هر واحد تعریف می شود و مبلغ به صورت زمانبندی شده و در تاریخ مقرر به واحد مربوطه متصل می گردد.

– مقایسه مصرف انرژی:

مدیر ساختمان می تواند قبوض مشاع ساختمان را در این قسمت به ساختمان متصل کند که هم در دیدگان اعضای ساختمان یا همان واحد ها قرار گیرد هم با ساختمان های دیگر مقایسه مصرف انرژی داشته باشد، معمولا در ساختمان ها یک کنتور مشاع برق وجود دارد البته در برخی ساختمان ها هم کنتور آب مشاع هم وجود دارد که از این امکان سبزپرداز می توانند استفاده نمایند.

– تابلوی اعلانات:

تابلوی اعلانات فضایی است که به تشخیص مدیر ساختمان می تواند اطلاعات کلی خرج کرد ساختمان یا اطلاع رسانی های ساختمان مثل جلسات را می توان در آنجا قراردهد تا واحد ها آن را مشاهده کنند و از وضعیت کلی ساختمان اطلاعاتی به دست آورند. تابلوی اعلانات را می توان به همان تابلویی اعلاناتی که در اکثر ساختمان ها نصب است تشبیه کرد.

– اطلاعات حساب مدیر:

آخرین گزینه ای که مدیر ساختمان آن را مشاهده می کند اطلاعت حساب مدیر می باشد که باید شبای حساب ساختمان یا خودش را وارد کند تا پس از اینکه فاکتور برای واحد ها ارسال کرد واریز به آن شبا صورت گیرد.