به امید پیروزی طبیعت

چندین سال گذشت تا فهمیدیم باید برای حفظ طبیعت دست از قبض کاغذی بکشیم بعد از گذشت این همه سال و از بین رفتن میلیون ها درخت دیگر زمانی رسیده که تکنولوژی به ما کمک کنه تا از امروز زندگی جدیدی را برای طبیعت رقم بزنیم.

این مطلب به خیلی از ما کمک میکنه تا برای کمک به طبیعت و صرفه جویی در هزینه های دولت قدمی مثبت و گامی بلند برداریم:

حذف قبض کاغذی برق:

شنیده ها حاکی از این است با حذف قبض کاغذی برق فقط برای استان تهران سالانه چیزی حدود 3 میلیارد و 170 میلیون تومان صرفه‌جویی می‌شود.مشترک باید برای حذف قبض کاغذی برق شماره شناسه خود را به همراه ستاره یک (۱*) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. اگر فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از نقل مکان از آن خانه، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. بعد شناسه قبض منزل جدید خود را به همان روش اول ثبت کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره 10001521 پیامک کند.

(با نصب و معرفی اپلیکیشن سبزپرداز به دوستانتان)

حذف قبض کاغذی آب و فاضلاب:

از آنجایی که معمولا آپارتمان‌ها کنتور آب‌ ساختمان‌شان مشترک است، حذف این مورد به آسانی سایر قبض‌ها نیست و برای عدم دریافت قبض کاغذی باید تمام همسایه‌ها موافق این موضوع باشند. ارسال شماره کنتور به سامانه پیامکی 30004122، تلفن گویای 1522 تمام راه‌هایی است که شما می‌توانید هزینه آب ساختمان ‌تان رابه صورت غیرکاغذی پرداخت کنید.
البته این را یادتان باشد قبل از انجام تمام این کارها از اپلیکیشن سبزپرداز استعلام کنید که سرویس فوق برای آب شهرتان فعال باشد؟

(با نصب و معرفی اپلیکیشن سبزپرداز به دوستانتان)

حذف قبض کاغذی گاز:

هنوز سامانه‌ای به صورت رسمی و سراسری برای این کار راه‌اندازی نشده است اما مشترکین تهرانی می‌توانند از این پس با ارسال شماره اشتراک خود به شماره پیامک 20001704 رقم گازبهای خود را به صورت آنی دریافت کنند.

(با نصب و معرفی اپلیکیشن سبزپرداز به دوستانتان)

حذف قبض کاغذی تلفن همراه:

بد نیست بدانید برای صدور قبض کاغذی تلفن همراه سالانه چیزی حدود 14187 راس درخت قطع می‌شود و تا به امروز چیزی حدود 18 میلیون مشترک از دریافت قبض کاغذی تلفن همراه‌شان انصراف داده‌اند. مشترکین همراه اول می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 10 ستاره 112 مربع قبض به روز خود را مشاهده و پرداخت کنند.